Alla inlägg under januari 2011

Av M N - 31 januari 2011 21:10

...är bland det bästa jag vet hahaha! De två senaste söndagarna som jag har varit till boden i Närpes så har jag sett en polis! Hahaha ni kan ju tänka er vad jag skulle stirra om jag inte visste bättre hahaha! Skulle jag gifta mig med en polis skulle jag tvinga honom att ha på sig uniformen på bröllopet. Sådär som dem gör i amerikanska filmer, militär gubbar som gifter sig i militär kläderna. Eller nåt. HAHA.


Sen har jag också varit lite ledsen över att jag levt så jävla oekologiskt på sistone. Totalt respektlös mot vår jord och miljö! Herregud, för några månader sen var det nästan det enda jag tänkte på, sen började allt gå på löpande band utan att jag tänkte på det. Men nu känns dem där små sakerna som jag gör verkligen.. små. Behöver ändra mina vanor lite grann. Men jag köpte faktiskt några kravmärkta varor sist, då kändest det bättre i mitt lilla hjärta.


Rättvisemärkt, kravmärkt, fairtrade, ekologiskt, luomo, organic... det står nog på förpackningen. Bara att köpa, även om det kanske är lite dyrare än andra varor! Man behöver ju inte köpa ALLT i kravmärkt, det kan räcka med typ ett kaffepaket eller kakaopulver och sen köpa 2 vanliga. Eller varför inte ett permanent kaffefilter? Låter inte så kul men tänk på att om du köper ett permanent kaffefilter så behöver du inte köpa kaffefilter hela tiden! Smart va! (Speciellt dem där vita filtrena, sända från fan själv typ, hahaha.) Köp en fin väska som du alltid försöker ha med när du handlar. (Vet, det är svårt, glömmer själv alltid den...) Det finns MASSOR med eko-saker, kläder, hygienartiklar, mat, smink, bilar... På tal om det, börja cykla mer i sommar. Ta sparken nu i vinter, eller gå. Då får man motion också ;)

Kravmärkt är ju en positiv sak för bönderna som odlar kaffebönor eller bananer till exempel. De får en stadig lön så länge de hör till organisationen. På så vis kan de planera och göra bättre ifrån sig. Är de inte med till organisationen så kanske de får stor lön EN gång på lång tid och vi vet ju alla hur det är när man ska försöka klara sig en längre tid på en summa pengar... vad som helst kan ju hända under tiden... Att det är bra för oss märker vi ju i att det inte har använts några läskiga gödsel medel eller andra medel. Det är naturliga varor!


 

Bara att slänga kaffet i roskis och sen tvätta filtret.

Underbart!


Nåja, nu börjar jag bli supertrött. Godnatt alla!

Av M N - 31 januari 2011 14:18

Igår ställde jag väckaren på kl. 7 och tänkte att om jag orkar så stiger jag upp då. Jag tänker alltid (speciellt när jag är stressad) att är klockan 7 så är den snart halv 8, är klockan halv 8 betyder det att den snart är 9, och när den är 9 är den snart halv 10 och då HINNER JAG INTEEE!! Nu är klockan 15.20 vilket snart är halv 16 och då är klockan snart 16 och vi ska vara hos främmande klockan 18... vi behöver åka senast 17.15 så vi har på på oss ungefär... 2h och 15 minuter.

Nåja, nog pratat om tid.


Men väckarklockan stängdes nog av ganska snabbt och istället sov jag och Alva till halv 9, då var jag ganska irriterad i och med att jag hade planerat att städa och baka idag... Nåja, lite fick vi väl bakat, 3 plåtar med kanelbullar, muuums.. Alva bakade med en egen liten degklimp och vi fick några små bullar som skulle passa till Barbie typ. Haha. Ska ta med några bullar tills ikväll, när vi åker bort! Alltså av dom större då tror jag..

Hade tänkt baka bröd idag också men jag har nyss bakat bröd så det är ganska fullt i frysen... Nåja, kommer nya dagar.


Så idag har vi bara städat, tittat lite på film, lekt med dockor, bakat osv osv.. ska äta lite nu innan vi börjar laga oss färdiga för kvällen.. :)


I helgen har jag jobbat mest, var ledig på lördagen, men jag hade ju nattjobb till lördag morgon så det gills kanske inte så mycket, hahhaha.. Imorgon har jag också jobb, börjar först kl 15, så jag tror att jag ska föra Alva till dagmamman så att jag får plugga lite! Var  och träffade min lärare från den andra utbildningen och vi kom fram till att i april ska det senast vara klart allting! Hoppas det iaf.. måste nog verkligen börja ta tag i saker, inte bara blogga och facebooka ;)


Nåja,nu ska jag gå och packa bullar. Hejdåååå

Av M N - 25 januari 2011 21:20

nu har man inte bloggat på länge! Men det skyller jag på internetet i Töjby som inte funkar för FEM CENT. åååååh man kan bli såååå irriterad.


Tänk att något som internet kan göra en helt galen. Tala om konstigheter.


Nåja, nu är jag hemma, äntligen kan man väl säga. Hahaha. Alva och jag for till Töjby på söndagen, och jag for i jobbet idag. Imorgon har jag skola, mamma är ledig så Alva behöver inte åka till dagmamman... sen är jag ledig från skolan på torsdag visade det sig, hahaha, kul med oväntade ledig dagar. På fredag väntar mer jobb och även söndagen går åt till jobb. Sen är det lite lugnare.


Nåja, nog om det. Har bakat bröd idag och det blev ju såååååå perfekt! Jag älskar att baka. Jag kan baka nästan vad som helst. Neeej skojja, har inte ens provat med surdeg typ. Och jag vet inte om jag orkar göra det heller, vem har sagt att jag är baksugen imorgon bara för att jag är det idag..? Öööh.


I lördags var jag hos min kompis Glenn och där var också Pixie Lott (jaaa, fundera över den ni). Det var så roligt! Vi åt god mat som dom hade lagat, eller "lagat och lagat" ;) men gott var det iaf, vi drack vin och champagne haha, och spelade spel.. :) Det var så mysigt, och framför allt skönt när vi inte skulle åka iväg på någon bar eller liknande... :) vi satt bara hemma hos Glenn och vi hade det jättebra. Tror jag ska bjuda hem dem plus några till nästa gång, bara jag vet hur jag jobbar snart... :S Nåja, det är ett senare problem.


Nu är jag skit trött, så nu blir det nog att sova. Godnatteeennnnn

Av M N - 21 januari 2011 21:12

Jag hade såååå tråkigt igår.


Det var otroligt!! Jag gjorde... ingenting känns det som. Jag "vilade" mig.

Men den där "vilan" var alldeles för lång för mig.


Men idag har jag jobbat. Steg upp kl. 6 och var i jobb kl. 7. Slutade gjorde jag 18.

Då hade jag dammsugit, städat, hjälpt, lagat mat, lagat det och det och bla bla bla...


Konstigt att jag får mera gjort på jobbet än hemma. Vad ska liksom vara prio 1?


Jag bloggade som om morgondagen inte fanns igår. Och i princip, så... fanns den ju inte. Jag skulle inte ha haft tid alls att slå mig ner och skriva ett inlägg på min blogg. Inte för att jag skulle vilja göra det heller, SÅ roligt är det väl inte?


Nåja, imorgon börjar jag jobba kl 10, och slutar kl. 20 :( börjar bli riktigt trött nu, så det är väl dags att gå och sova. What else typ... :p


Hoppas på en lugn och bra dag imorgon, ska ha hemmakväll med några kompisar på kvällen.. :) får väl sitta i soffan och sova medans dom sitter och pratar. Haha, bra gäst man är :p


Vi imorgon. Fyra stycken barndomsvänner.



nåja, godnatt med eder allesammans. elå na.

Av M N - 20 januari 2011 21:31

vad jag är trött. Jag har haft en supertråkig dag kan jag ju säga. Inget att göra. Bara ätit. Herregud. men jag fick iaf städat i köket, alltid något positivt. Så nu ska jag gå och sova. Imorgon är det ju jobbar dag...



har funderat på släktforskning. Borde intervjua min farmor och farfar, och min mormor. Hmm, kanske fixar det på... söndag, ja då är jag lite ledig.


Good night.

Av M N - 20 januari 2011 17:20

Åt nästan en hel pizza nyss, hemlagad.. den var helt god men jag lägger alltid på så mycket ost så jag får pipiajaj i magen hahaha.. :P

Kollade på LB också, love it!!


Nu funderar jag på att lägga ansiktsmask och sen duscha. Imorgon måste jag upp kl. 6, och i och med att jag kan sova ända upp till 10-11 timmar per natt är det nog dags att gå och sova snart! Borde få i ordning dessa sovvanor meeen jag vill ju inte gå och sova kl 7 varje kväll och vakna kl 7 varje morgon? Sorry, done that, won't do it again.


Och ja, vad annat har hänt idag då? Lagade tårtbotten, lagar resten på söndag. So yes, errythings fine.


Nu ska jag läsa mitt horoskop. Oxen så klart, what else liksom..

Av M N - 20 januari 2011 13:02

Tänkte börja laga tårtan nu, det är lite väl sent påtänkt men jag får ju trots allt sova över i Töjby om det är så.. :) Hittade ett enkelt recept från www.kokaihop.se super bra sida som jag är medlem i! Det är "vanliga människors" recept så de är inte så där översnygga och komplicerade! Vilket är tur för jag hatar när man måste använda varor som kommer från egyptiska öknen i form av typ ödlemagsäck för att få den "rätta" smaken på den kalorifattiga middagen. ÅÅÅÅH så jobbigt.


Näe, tar en enkel vanlig tårtjävel som jag får trixa och fixa lite med själv istället.

Det är mycket roligare så tycker jag.


Eller så tar man det absolut enklaste alternativet: går till affären eller det lokala bageriet och köper en färdig tårta - snabbt, enkelt och... gott i vissa fall.

nåja, wish me luck!

Av M N - 20 januari 2011 12:32

Imorse medan jag ännu låg i sängen, sjukt trött och med telefonen som väckare fick jag ett sms där det stod att vår lärare är sjuk och vi fick vara lediga idag!! Såååå skööönt mmm... :) så då sov jag vidare bara. Fick ett nytt sms av en kompis där hon frågade om det gick bra att vi bara hade en hemma kväll på lördag, och det passar mig utmärkt! Ska ju jobba 7-18 imorgon och på lördag jobbar jag 10-20 så det passar bra för mig att bara vara hemma med några kompisar.. spela spel, dricka lite vin och så..

Men jag tror inte att jag ska dricka något alls, började tänka på hur äcklig jag brukar känna mig dagen efter.. :S och det förstör sömnen och jaa... jag orkar bara inte. Så det blir nog bara popcorn å limsa för min del ;D


Nåja, idag fyller mamma som sagt och jag tror att jag ska ta och laga en liten tårta eller något och åka hem och fira henne lite.. Känner mig trött men bara jag får komma ut en stund i frisk luft borde det väl vara bra?


Idag har jag inte ätit så mycket heller, i och med att jag har rört mig så lite, har bara suttit och stickat i princip. Skitsvårt för garnet och stickorna är så smala och jag med mina stora händer jaa, det passar inte så bra :P men så länge det blir resultat av det är det ju bra.. :)


Nåja, ska väl göra mig klar nu då.. Hejppa

Presentation


Mamma till Alva! Katy Perry är ju bara bäst.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Läser du hellre inlägg med bilder eller inlägg utan bilder.
 MED bilder.
 UTAN bilder.
 Spelar ingen jäkla roll.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards