Alla inlägg under oktober 2010

Av M N - 31 oktober 2010 20:35

Nu har jag tvättat två maskiner tvätt, och strykit massor med kläder och på samma gång tittat på DH. Så jag kan faktist göra flera saker samtidigt ;) Jajustde, har ju stickat också. Jag är så effektiv, men jag börjar blir riktigt jäkla trött. Så det blir nog sängen nu. Bara jag får upp byket hängt...


Imorgon är det storstädning som gäller! :) Fy 17 vad tråkigt, men det måste göras och helst innan Alva kommer hem, för då blir det så svårt att storstäda :)


Talk to you tomorrow!

Malin

Av M N - 28 oktober 2010 23:51

Malin

2. VAD ÄR DET FÖR FÄRG PÅ BYXORNA DU HAR PÅ DIG?
Har på mina siden pyjamas kallingar. Japp, de är rosa. Och för tjejer.

3. VAD LYSSNAR DU PÅ JUST NU?
Kent...

4. VAD GJORDE DU IGÅR?
Gymmade, var i skolan och var på musiklek med A.

5. VAD VAR DET SISTA DU ÅT?
Popcorn...

6. HUR ÄR VÄDRET HOS DIG JUST NU?
Blåsigt värre ska jag tala om för dej!

7. DEN SISTA PERSONEN DU TALAT I TELEFONEN MED?
Elisa!


8. DET FÖRSTA DU LÄGGER MÄRKE TILL HOS DET MOTSATTA KÖNET?
Allt.

9. GILLAR DU PERSONEN SOM SKICKADE DETTA TILL DIG?
Ingen skickade, jag stal det från en random blogg. HAHA.

10. HUR MÅR DU IDAG?
Har mått flum-bra idag.

11. VILKEN ÄR DIN FAVORITDRYCK?
Vatten. Mjölk också.

12. FAVORIT ALKOHOLBASERAD DRYCK?
Long Island Icetea. Hahaha

13. FAVORITSPORT?
FOTBOLL I MITT HJÄRTA

14. HÅRFÄRG?
mörkt.. skulle vilja ändra på det. Förslag?

15. ÖGONFÄRG?
Gröna <3

16. SOLUPPGÅNG ELLER SOLNEDGÅNG??

Nedgång.. tror jag. Jo. Sena sommarnätter med vänner, bäst.


17. SYSKON OCH DERAS ÅLDER?
Storasyster 23 eller nåt, lillebrorsan 18.

18. FAVORITMÅNAD?
April :)

19. VILKEN FILM SÅG DU SENAST?
Hmm... Minns inte faktist :) Kanske skrivit det i nåt tidigare inlägg på bloggen?


20. FAVORITDAG PÅ VECKAN?
Måndag.

21. FAVORITHOBBY?
Sticka!

22. ÄR DU FÖR BLYG FÖR ATT BJUDA UT NÅGON?
Japp. Men det kanske blir bättre med tiden.

23. FAVORITLÅT(ar)
Alltså... Jag ändrar favolåt när nyaste hiten är ute!

24. SOMMAR ELLER VINTER?
Båda har sin fina charm :)

25. KRAMAR ELLER KYSS?
Båda, gärna på samma gång.

26. FÖRHÅLLANDE ELLER ONE-NIGHT STANDS?
Förhållande.

27. CHOKLAD ELLER VANILJ?
Choklad helt klart! Daaah...

28. HUR VILL DU ATT DINA VÄNNER SKA VARA?
Som dom är så klart, annars skulle de väl inte vara mina vänner...?

29. HAR DU NGOT HUSDJUR?
Nää..

30. VAD ÄR DET BÄSTA MED DJURET?
-

31. HUR BOR DU OCH MED VEM/VILKA?
I en lägenhet med Alva.

32. VILKEN BOK LÄSER DU JUST NU?
New moon by Stephenie Meyer. Eller vad hon nu heter hahaha

33. VILKEN VAR DEN SISTA SPELNINGEN DU VARIT PÅ?
Minns inte!

34. HUR SER DIN MUSMATTA UT?
Har ingen..

35. FAVORITSPEL?
Vet inte. Kortlekar är ju alltid kul!!

36. KAN DU NUDDA DIN NÄSA MED TUNGA?
Näe.

37. KAN DU KORSA ETT ÖGA ÅT GÅNGEN?
Japp!

38. ÄR DU ROMANTISK?
Joo hahaha, hopplös romantiker!

39. SKULLE DU SÄGA SJÄLV ATT DU ÄR LYCKLIG?
Jo, titåt iaf!

40. VILKA HAR DU SÄNT DETTA MAIL TILL?
Ska inte skicka till någon, vill nån ha, varsågoda ta för er :)

41. VAD SKA DU GÖRA IMORGON?
Gå på teater. Jobba natt.

42. VAD ÄR KLOCKAN NÄR DU SVARAR PÅ DETTA?
Sent. Mom would kill me if I told you, hahahaha.

Av M N - 28 oktober 2010 15:28

Idag har vi varit i skolan! Det gick bra, hade lite flum-moments med Annika. Hahaha :P det blir så när jag är trött, allt blir kul och jag skrattar åt vad som helst nästan.

 

Sådär ser ju jag ut nästan. Minus tandställningen. Typ.


Tänkte att jag skulle ta mig ut och gå idag men jag vet inte... det blåser ju så kallt :( I skolan idag förresten pratade vi om att kommande vinter lär ska bli kallaste vintern på typ 1000 år i Finland eller nåt sånt, med -35-40 grader! Tjohoo alltså! Då kom jag ihåg att i lågstadiet fick vi vara inne på rasten om det var -30 grader kallt ute. En annan tyckte det var konstigt, i hennes skola fick man vara inne om det var -15 grader bara. Inte så konstigt att man är frusin av sig! Hahahaha... Men det var väl bara bra att vara ute iaf fast det var så kallt, jag lever ju ännu :)


Ikväll ska Alva och jag och sjunga! Kl. 18.15 ska vi vara där. Sen åker jag hem igen till min ensamhet. Alva har pappavecka denna vecka så. Nåja, det går bra då man har nära till varandra :) Imorgon ska vi åka på ett teater från skolan... Orkaaaa säger jag nog åt det. "Dryckesbröder" Hoppas det är någon snygging med som att man orkar titta HAHA för vi ska väl få några frågor om pjäsen sen... Yeah right.


Nå, nu ska jag snart fixa nå mat men först ska jag skriva en stund... Tar väl och tränar lite efteråt bara för att. Hade ju faktiskt tänkt komma i form till sommaren denna gång. BANNE MEJ!!! Jag ska vara bikini snygg. Men det kanske händer när Finland vinner ESC igen, dvs aldrig, hahahahha... :D


Nåja.


Hejdå, Malin.

Av M N - 27 oktober 2010 19:02

Jag har inte bloggat speciellt mycket på några dagar, det var ganska väntat från min sida hahaha... så jag tänkte berätta att jag har jobbat en del, pluggat en del, och lekt en del. Vi (Alva och jag förstås.) har varit på pizza, till momma Helly, till Töjby.. full rulle hela tiden minsann! :) Så nu kommer lite bilder på våra äventyr. Några av dom iaf...



 

hmm.. ett paket större än Alva... vad kan det vara? Alva gissade på pizza.. :S


  En stor tavla med bilder på Alva!! Man fick välja en text längst ner, jag valde Alva 2010. Från Extrafilm.

  Min lilla beebis, avokado kärnan! Men just nu bor den i Töjby och bli omvårdad där av sin momma och moffa. Jag har lagat tre tandpetare i sidorna och satt den med botten ner i ett glas me vatten... såg att man skulle ha den så till en växt kommer fram ovanpå, då kan man börja lägga den i en kruka. Hoppas det funkar... :P


 

På torsdagen var vi till Casa och åt pizza! Muums!! Slutade med att det där mjölkglaset mitt i allt var tomt och bordet vått. Oopsiis!!


 

Hos momma Helly fick vi muffins. Samma dag som pizzeria besöket, vadå onyttiga familjen?!


 

Vill bara visa upp min coola tvålpump som jag fått av syrran. Det är en bild på Elvis på ena sidan, suuuperhäftigt! Gott doftar den också. Bredvid, min fin-fina diskborste!


Det var allt jag hade att bjuda på. Hoppas det räcker... Imorgon har jag skolan, suck! Och på fredag är det nattjobb som gäller och på lördag sätter jag mig på bussen och åker till Åbo!! :D Till min BFF, Janna! <3


Jympan gick bra idag med A, hon är sååååå duktig tycker jag!! <3 Sen var hon nöjd att åka till pappsen, hon sa "Syns imåroo" åt mig när jag skulle gå. För imorgon ska ví på sjungase i Kaskö. Kul!! :)

Av M N - 26 oktober 2010 20:03

 

Saknar dig älsklingen, jag kan inte leva utan dig, jag vet inte hur eller vad jag ska göra utan dig!! <3




  Käre gode Gud. Gör så att min agenda kommer fram igen. Amen tack.




  

Av M N - 24 oktober 2010 18:05

Igår när jag for hem från jobbet tog jag och önskade en låt i radion! Åså spelades låten och jag blev glad, det gjorde hela lördagen lite bättre efter att ha jobbat 10-11 timmar/dag... Så idag och imorgon är jag ledig, vilket är helt skönt! Alva och jag sov i Töjby inatt och det blir en natt till, hahaha.. :PSen får vi se om jag lagar A till dagmamman en stund så att jag får skriva lite skolsaker..


Nu ska jag "shoppa" lite... alltså bara kolla vad de har för urval på rea sidorna på nätbutikerna! Så shoppar jag, väljer, klickar till kundvagnen, går till kassan och sen raderar hela listan för att jag tänker efter mer "behöver jag verkligen det där?" och så känns det bra ett par dagar :P

Hahahaha. Japp, fattig som en kyrkråtta!


Så, nu ska vi shoppa lite ;)

Av M N - 22 oktober 2010 20:42

Kom jag äntligen hem 18.20 ikväll. Jag hade ett långt pass idag, 7-18 och imorgon har jag också ett långpass, nämligen 10-20. Vet inte hur jag ska orka, hahaha... Alva for till dagmamman 6.30 och hennes mormor hämtade henne runt 16 tiden så att hon inte ska behöva vara så länge där! Tacka vet jag mormorar. :) Så inatt sover A hos dem och när jag slutar jobba imorgon åker jag direkt till Töjby och fortsätter vara mamma Malin! Eller nåt i den stilen, whatevaah...


Jag är sjukt trött men jag vill inte gå och sova än då jag ändå börjar så sent... Jobbiga saker att fundera över, mmm! I know...


Har fått många pussar och kramar idag, det är därför man orkar gå till jobbet! :)

Nä, tror det blir lite glass nu i trötthetens namn och sen bums i säng.


Ps, fick några gratis smakprov på barnvitaminer, www.barnvitaminer.se! Passar för barn 2-12 år och tabletterna är formade som nallar =) Supergulliga och de fanns i flera olika smaker, äppel, jordgubb... ds.


Ps.2, fick hem mina beställda kort från Extrafilm idag också! :) Så himla fina! Måste beställa mera, ska bli kul att titta på dem sen när man är gammal och ful och bara öööööönska att man såg ut som man gjorde när man var 21... HAHA.

Av M N - 21 oktober 2010 19:52

Jag gav Alva tuttin. För nu är jag så trött att hjärnan håller på att sprängas. Så jag gav upp och gav henne tuttin så att hon ska sova i sin egen säng... Så vi får hoppas att det hjälper annars vet jag inte vad som händer med mig haha...


Ikväll har Janna och Julia varit hit :) Det var så mysigt att träffas! Jag lärde Janna att sticka, HAHA, undrar om hon blir lika bra som mej! Köpte hem nytt garn också idag, raggsocksgarn! Guud vad härligt, ska sticka åt mej själv först, sen kanske jag stickar åt nån annan också.. iofs håller jag på med ett par till mej nu men det är ju inte raggsocksgarn. Nog pratat om det :P


Tror jag ska ta och göra mej färdig för natten. Japp, det är tidigt men jag ska upp kl.6 också. Kanske ännu tidigare så att vi hinner med allt + att det kan vara frosta på bilen.. :S Jobbar 7-18 imorgon, guud vet hur jag ska orka... Men finns det kaffe finns det hopp!


hejdå, Malin

Presentation


Mamma till Alva! Katy Perry är ju bara bäst.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Läser du hellre inlägg med bilder eller inlägg utan bilder.
 MED bilder.
 UTAN bilder.
 Spelar ingen jäkla roll.

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards